آراز نیوز
خانه / ایران / وزارت خارجه ایران بیانیه آمریکا و شورای همکاری خلیج را «مداخله‌جویانه» خواند
ایران

وزارت خارجه ایران بیانیه آمریکا و شورای همکاری خلیج را «مداخله‌جویانه» خواند

وزارت خارجه ایران بیانیه آمریکا و شورای همکاری خلیج را «مداخله‌جویانه» خواند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه مشترک اخیر مارکو روبیو و وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج، مفاد این بیانیه را «مداخله‌جویانه، غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه ایران منتشر شد، تهران نسبت به آنچه «تداوم رفتارهای ستیزه‌جویانه و مداخله‌جویانه» در منطقه خوانده شده، هشدار داد و برخی مواضع مطرح‌شده در نشست مشترک آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج را مردود دانست.

وزارت خارجه ایران همچنین ادعای مطرح‌شده درباره «تعهد پایدار آمریکا به امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج » را رد کرد و آن را «لفاظی و وارونه‌نمایی واقعیت» خواند.

در این بیانیه تأکید شده است که حضور نظامی ایالات متحده در منطقه نه‌تنها کمکی به امنیت منطقه‌ای نکرده، بلکه به گفته تهران، موجب تشدید ناامنی، اختلافات و بی‌ثباتی در منطقه شده است.