آراز نیوز
خانه / ایران / یک ایرانی به اتهام حملات سایبری علیه آمریکا در مونته‌نگرو بازداشت شد
ایران

یک ایرانی به اتهام حملات سایبری علیه آمریکا در مونته‌نگرو بازداشت شد

یک ایرانی به اتهام حملات سایبری علیه آمریکا در مونته‌نگرو بازداشت شد

پلیس مونته‌نگرو اعلام کرد در همکاری با اف‌بی‌آی یک شهروند ایرانی را که به انجام حملات هکری و وارد کردن خسارت به زیرساخت‌های ایالات متحده به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار مظنون است، بازداشت کرده‌ است.

این مرد ۳۹ ساله که تابعیت دوگانه ترکیه را نیز دارد، از سوی دادگاه منطقه جنوب نیویورک به اتهاماتی از جمله توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری رایانه‌ای، هک و سرقت هویت تحت تعقیب است.

در بیانیه پلیس آمده است: «از سال ۲۰۱۳ به بعد، او حملات گسترده هکری را انجام داده است که بیش از ۱۵۰ دانشگاه در ایالات متحده را هدف قرار داده و خسارتی بالغ بر بیش از ۳.۴ میلیارد دلار ایجاد کرده است.»

همچنین گفته شده داده‌های به‌دست‌آمده و دسترسی به حساب‌های دانشگاهی هک‌شده برای استفاده سپاه پاسداران و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی، از جمله دانشگاه‌ها، مورد استفاده قرار گرفته است.