آراز نیوز
خانه / منطقه / عراق افزایش سهمیه نفتی می‌خواهد؛ خروج از اوپک روی میز بغداد
منطقه

عراق افزایش سهمیه نفتی می‌خواهد؛ خروج از اوپک روی میز بغداد

عراق افزایش سهمیه نفتی می‌خواهد؛ خروج از اوپک روی میز بغداد

به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت نفت عراق گفت این کشور به دلیل بحران مالی ناشی از جنگ ایران، به افزایش قابل توجه سهمیه تولید نفت خود در اوپک نیاز دارد.

دو منبع آگاه نیز به رویترز گفته‌اند مقام‌های عراقی در مقاطعی موضوع خروج از اوپک را بررسی کرده‌اند، اما در حال حاضر ترجیح بغداد، باقی ماندن در این سازمان و تلاش برای دریافت سهمیه بالاتر است.

احتمال خروج عراق از اوپک می‌تواند ضربه‌ای تازه به این سازمان باشد؛ به‌ویژه آنکه امارات متحده عربی نیز امسال از این گروه خارج شده و عراق یکی از پنج عضو بنیان‌گذار اوپک به شمار می‌رود.