آراز نیوز
خانه / ایران / بیمه درمانی کارگران شهرداری اورمیه به‌دلیل بدهی شهرداری قطع شد
ایران

بیمه درمانی کارگران شهرداری اورمیه به‌دلیل بدهی شهرداری قطع شد

 بیمه درمانی کارگران شهرداری اورمیه به‌دلیل بدهی شهرداری قطع شد

شماری از کارگران شهرداری اورمیه اعلام کرده‌اند بیمه درمانی آن‌ها به دلیل بدهی‌های مالی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی قطع شده و اداره تامین اجتماعی از تمدید اعتبار درمانی این کارگران خودداری کرده است.


به گزارش آرازنیوز به نقل از ایلنا، یکی از کارگران گفته است سازمان تامین اجتماعی با قطع خدمات درمانی تلاش می‌کند مطالبات خود را از کارفرما وصول کند، در حالی که کارگران سال‌ها حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند. او تأکید کرده بر اساس ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، پرداخت حق بیمه به عهده کارفرماست و کارگران نباید تاوان این بدهی‌ها را بپردازند.


بر اساس این گزارش، قطع بیمه درمانی برای برخی کارگران و خانواده‌هایشان که در بیمارستان‌های طرف قرارداد بستری هستند، مشکلات جدی ایجاد کرده است. گزارش‌های حقوق بشری نیز نشان می‌دهد بحران حقوق کارگران در ایران همچنان ادامه دارد و در سال گذشته صدها مورد تعویق دستمزد، نبود بیمه و اخراج کارگران ثبت شده است.