سخنگوی سپاه با رد اظهارات اخیر مسعود پزشکیان درباره اختصاص ۲۰ میلیون بشکه نفت دولت به سازمان هوافضای سپاه، اعلام کرد از چنین موضوعی اطلاعی ندارد و «بعید میداند» این ادعا صحت داشته باشد؛ اظهاراتی که بهطور غیرمستقیم، رئیسجمهور را به بیان مطالب خلاف واقع متهم میکند.
پزشکیان هفته گذشته گفته بود دولت برای تجهیز سازمان هوافضای سپاه، ۲۰ میلیون بشکه نفت در اختیار این نهاد قرار داده و تأکید کرده بود اگر حمایت دولت نبود، نیروهای مسلح در جنگ اخیر توان ادامه نبرد را نداشتند. اما حسین محبی، سخنگوی سپاه، ضمن رد این ادعا گفت سپاه اساساً سازوکاری برای دریافت نفت از دولت ندارد، هرچند دولت موظف به تأمین بودجه نیروهای مسلح است.
اظهارات سخنگوی سپاه در حالی مطرح میشود که در سالهای گذشته گزارشهای متعددی درباره نقش سپاه در انتقال و فروش نفت ایران منتشر شده است. همچنین فرمانده وقت قرارگاه خاتمالانبیاء در سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود سپاه بابت مطالبات خود از دولت، نفت خام دریافت کرده است.