جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مفاد تفاهمنامه باید بدون انحراف اجرا شود و نخستین بند آن، برقراری آتشبس در همه جبههها از جمله لبنان است.
تهران از دولت آمریکا خواست مسئولیت خروج نیروهای اسرائیلی از مناطق اشغالی در خاک لبنان را بر عهده بگیرد.
جمهوری اسلامی همچنین خواستار توقف عملیات نظامی اسرائیل در لبنان شد.