بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، اعلام کرد این کشور باید وابستگی نظامی خود به ایالات متحده را کنار بگذارد و توانایی تولید مستقل تسلیحات را توسعه دهد.
به نقل از تایمز اسرائیل؛ او در دیدار با افسران ذخیره ارتش در شهرک گوش عتصیون در کرانه باختری گفت: «از حمایت دوستان آمریکاییمان قدردانی میکنم، اما امروز باید سامانه تولید تسلیحات مستقل خود را داشته باشیم و سلاحهای مورد نیازمان را خودمان تولید کنیم.»
نتانیاهو با اشاره به درگیری با ایران و گروههای همپیمان تهران افزود: «ما ضربات سنگینی به آنها وارد کردهایم، اما این نبرد هنوز پایان نیافته و نتیجه آن به قدرت خودمان بستگی دارد. جایگاه اسرائیل در ۳۰ سال آینده نیز به میزان قدرت امروز ما وابسته است.»
اظهارات او در حالی مطرح میشود که مذاکرات واشنگتن و تلآویو برای تدوین چارچوب جدید همکاری امنیتی ۱۰ ساله در جریان است؛ چارچوبی که به گفته مقامهای دو طرف، هدف آن گذار تدریجی از کمکهای نظامی آمریکا به یک مشارکت کاملاً متقابل است.