آراز نیوز
خانه / حقوق بشر / اعدام دو زندانی بلوچ در زندان کرمان
حقوق بشر

اعدام دو زندانی بلوچ در زندان کرمان

 اعدام دو زندانی بلوچ در زندان کرمان

سحرگاه روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۵، حکم اعدام دو زندانی بلوچ با نام‌های «حیدر بامری (مرادخانی)» و «مهدی بامری (مرادخانی)» ۲۷ ساله در زندان مرکزی کرمان اجرا شد.

 

بر اساس گزارش‌ها، این دو زندانی در سال ۱۴۰۲ در شهرستان کهنوج و در پرونده‌ای مرتبط با اتهامات مربوط به مواد مخدر بازداشت شده بودند. پس از طی مراحل قضایی، شعبه‌ای از دادگاه انقلاب کرمان حکم اعدام آنان را صادر کرده بود.

 

تا لحظه تنظیم این خبر، مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی و رسانه‌های وابسته به قوه قضائیه جزئیات بیشتری درباره روند دادرسی، نحوه رسیدگی به پرونده و آخرین ملاقات این دو زندانی منتشر نکرده‌اند.

 

اعدام زندانیان بلوچ در سال‌های اخیر همواره با واکنش نهادهای حقوق بشری همراه بوده و فعالان بلوچ بارها نسبت به افزایش صدور و اجرای احکام اعدام در مناطق بلوچ‌نشین هشدار داده‌اند.