آراز نیوز

ارگان خبری تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

دیرنیش
چهارشنبه ۲۶ام تیر ۱۳۹۸
آخرین عناوین
شما اینجا هستید: / خبر / فعالیت خبرگزاری روداو در عراق ممنوع شد

به اتهام تبلیغ خشونت:

فعالیت خبرگزاری روداو در عراق ممنوع شد

دولت عراق، فعالیت خبرگزاری روداو نزدیک به مسعود بارزانی را در عراق ممنوع اعلام کرد.

فعالیت خبرگزاری روداو در عراق ممنوع شد
۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۹۵۷۷
تحریریه آرازنیوز

دولت عراق، فعالیت خبرگزاری روداو نزدیک به مسعود بارزانی را در عراق ممنوع اعلام کرد.

به گزارش آرازنیوز به نقل از گزارشی که در خروجی سایت شبکه روداو فرار گرفته، درحالی‌که درگیری شدید لفظی و نظامی بین بغداد و اربیل به اوج خود رسیده است؛ کمیسیون مطبوعات و اطلاعات عراق فعایت این خبرگزاری را در عراق ممنوع اعلام کرد.

روز دوشنبه یکم آبان‌ماه «کمیسیون مطبوعات و اطلاعات» دولت مرکزی عراق تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت هرگونه فعالیت خبرگزاری روداو در کشور را اعلام کرد. طبق تصمیم این کمیسیون بایستی فعالیت تلویزیون روداو متوقف شود و تمامی فعالیت‌های کارکنان و تجهیزات مربوط به آن نیز متوقف گردد. این کمیسیون در عراق تلویزیون روداو را به «تبلیغ خشونت» متهم کرده بود.

تلویزیون روداو اما این اتهام را «سیاسی» و «مغرضانه» خوانده و طی اعتراضی کتبی که رونوشت آن به نهادهای سیاسی دولت مرکزی عراق نیز ارسال شده، تصمیم کمیسیون مطبوعات را یک «برنامه از پیش تعیین شده» خوانده است.

شبکه تلویزیونی روداو وابسته به خانواده مسعود بارزانی ادعای ارضی بر خاک همسایگان را به طور علنی تبلیغ و موجب نفرت‌پراکنی در منطقه خاورمیانه می‌شود. به‌طوری‌که ادعای ارضی این نلویزیون به خاک آزربایجان جنوبی و عربستان الاحواز، مناطق ترکمن‌نشین و عرب‌نشین عراق و خاک ترکیه تنها در بخش هواشناسی این شبکه که هر روز پخش می‌شود یکی از برنامه‌هایی است که مورد انتقاد شدید کنشگران سیاسی در همسایگی کردها قرار می‌گیرد.

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

روی خط خبر